Hírek
Legfrissebb hírek
- 02-21 Idén is várják a javaslatokat a kerületi díjazottakra
- 02-21 Újra járható a Dózsa György út
- 02-20 Ragyogjon újra eredeti fényében a nagytétényi templom!
- 02-20 Adózási információk
- 02-13 Humor és lelki mélység
Cimkék
Városházi Híradó Publikus Budafok-Tétény Közlemény Városfejlesztés Program Sport Tájékoztató Kultúra Közlekedés Megemlékezés Budapest Bornegyede Oktatás Környezetvédelem Fesztivál Közélet Ünnep Pályázat Civil élet Elismerés Egészség Felhívás EU projekt Promontor TV Kék hírek Gyász Stratégiai partner Kiállítás Interjú Összefogás Hagyományőrzés Borfesztivál Pályázatok Testületi ülés Helytörténet Évforduló Csatornázás Rendőrség Esélyegyenlőség Hitélet Ünnepség Pincejárat Bornegyed Jótékonyság Programok Koncert Családbarát hely Előadás Siker Egészségügy Civil összefogás Meghívó Társadalmi egyeztetés Rendőrségi felhívás Nemzeti összefogás Család Bornegyed magazin Köszöntés Stratégiai partnerek Szavazás Közbiztonság Életmód Vállalkozás Kegyelet Projekt területek Állás Advent Lakossági fórum Kerület napja Természetvédelem Választás Köszöntő Riasztás Fővárosi Közgyűlés Adomány Klíma Budapesti olimpia Közösségi tervezés Nekrológ Ajándékozás Testvérvárosok Felmérés Lomtalanítás Tisztelet Avent Portré Civil kurázsi Mulatság Budapest Aláírásgyűjtés Víz világnapja Népszavazás HonatyaTöbb mint 51 milliárd forintból korszerűsítik a 20,5 kilométeres vasúti vonalszakaszt, a fejlesztésnek köszönhetően 2020 végétől óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok.
Karsay Ferenc polgármester az ünnepséget követően a Városháza dísztermében köszöntötte a vendégeket. Úgy fogalmazott: „Kerületünket több országos közlekedési nyomvonal szeli át, az M0-s autóút, a 30a (Budapest- Székesfehérvár) vasútvonal, a 40a (Kelenföld-Pusztaszabolcs) vasútvonal. Ezek nagy terhet rónak a kerületre, mert szétszabdalják a város szövetét, a 30a vasútvonal akadályozza, megnehezíti a Duna-part elérhetőségét, és jelentős zajterhelést is okoznak. Évek óta tart ezen nyomvonalak bővítése, korszerűsítése, rekonstrukciója, amely tevékenységek szintén sok kellemetlenséggel járnak a kerületben élőknek.” A polgármester hangsúlyozta, „azt várjuk a beruházásoktól, fejlesztésektől, hogy a meglévő problémákat minél nagyobb mértékben sikerüljön megoldani.”
A polgármester hozzátette: „arra kérünk minden érintett szakhatóságot, beruházó- és kivitelező szervezetet, hogy a továbbiakban is igyekezzenek érdemi válaszokat adni, megoldásokat találni a kerület lakossága által felvetett problémákra, igényekre, elvárásokra. Ezek lényege, hogy a korszerűsítési munkálatok következtében csökkenjenek a környezeti terhek, csökkenjen a város szétszabdaltsága, a Duna-part könnyebben legyen elérhető. A vasútvonalak esetében azt kérjük – tette hozzá a polgármester -, hogy a menetrend szolgálja az itt élők érdekét, meghatározó tömegközlekedési eszközzé válhasson a vasút. Mindezek megvalósításában, elérésében továbbra is teljes mértékben számítunk a szaktárcával, a NIF Zrt-vel és a MÁV Zrt-vel való hatékony együttműködésre! – mondta Budafok-Tétény polgármestere, Karsay Ferenc.
Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai fejlesztési főigazgatója és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója is. Az ünnepségen elhangzott, hogy a vasúti pálya fejlesztésének keretében az érintett szakaszon összesen 49 km hosszúságú hézagnélküli vágány épül, és a teljes kétvágányú szakaszon korszerűsítik a villamos felsővezetéki hálózatot. Átépül Háros, Nagytétény-Diósd, és Érd állomás, valamint Budafok, Budatétény, Barosstelep, Érdliget és Érd felső megállóhelyek is megújulnak. A közlekedés megkönnyítése és az utazók kényelme érdekében korszerű, magas peronokat alakítanak ki, új peronaluljárók, rámpák, liftek és perontetők épülnek, valamint a térvilágítást is modernizálják.
Az összesen 182 férőhelyes P+R és a 100 férőhelyes B+R parkolónak köszönhetően a teljes vonalon kényelmesebbé válik a vasút megközelítése. A korszerűsítéshez kapcsolódóan 27 híd, kerethíd és áteresz, a vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 13 km-es zajvédőfal épül. A közlekedésbiztonságot növeli az 5 új gyalogos- és peronaluljáró megépítése, valamint a 2 gyalogos-és peronaluljáró, 6 különszintű és 6 szintbeni csomópont átépítése is.
A NIF Zrt közleménye szerint az új ETCS 2 kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság. A vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítése és ETCS 2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló rendszer 2-es szint) kiépítéséhez kapcsolódó kiegészítő munkálatok során megvalósul Háros, Nagytétény-Diósd és Érd állomások a felvételi épületeinek teljes körű rekonstrukciója. Érd állomáson új blokkmesteri épület épül, és felújítják a vontatási transzformátor alállomást is. A beruházás részeként korszerűsítenek 3 állomási és 3 nyílt vonali útátjárót, modern távközlési berendezéseket, optikai hírközlő kábeleket, új vasúti üzemirányító-, utastájékoztató- valamint tűz- és vagyonvédelmi rendszert építenek ki. Új elektronikus állomási biztosító berendezést, valamint a nyílt vonalakon önműködő, emelt sebességű térköz biztosítóberendezést is telepítenek. A vonalon létesülő korszerű elektronikus biztosító berendezést, az ezen a téren nemzetközi tapasztalattal rendelkező, Siemens Zrt., a kivitelező Siemens KLBA Konzorcium, konzorcium vezetője építi ki. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Dale A. Martin elmondta, hogy az európai uniós műszaki átjárhatósági normák betartásával megvalósuló berendezés nagymértékben hozzájárul a vasúti közlekedés fejlesztéséhez.
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta: „Magyarország az elmúlt években komoly sikerrel valósított meg közösségi társfinanszírozású közlekedési projekteket. A kormány a következő években mintegy 1500 milliárd forinttal támogatja a kötöttpályás közlekedés fejlesztését, a tervek szerint 2020-ig 882 km vasútvonal korszerűsítése valósul meg, és közel 45 ezer férőhelynyi új jármű-kapacitás lesz elérhető.” Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai fejlesztési főigazgatója kiemelte: „Meggyőződésünk, hogy a projekt eredménye versenyképessé teszi a vasúti személyszállítást Százhalombatta, Dunaújváros, Ercsi, Iváncsa, Beloiannisz és Pusztaszabolcs térségében is, a vasút felújítása után az egyéni közlekedésnél is gyorsabb alternatívát fog biztosítani az erre közlekedőnek. A fejlesztés eredményeképpen Budapest-Pécs, Budapest-Kaposvár és Budapest-Szekszárd vonalakon is kedvezőbb menetidővel számolhatunk. Az utasforgalom jelentős, 7,2%-os, növekedését becsüljük.” Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója a beruházás előnyeit ismertette: „A pálya felújítását követően 120km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok ezen a szakaszon, megvalósul az állomások és megállóhelyek akadálymentesítése, új P+R és a B+R parkolókat építenek ki. A fejlesztésnek köszönhetően, a már most is jelentős forgalmat lebonyolító, elővárosi vonalszakasz kényelmesebben elérhető lesz, nő a közlekedés színvonala és az utasbiztonság.
A NIF Zrt közleménye arra is kitér, hogy a vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a KITÉRŐ 2016 KONZORCIUM (V-Híd Zrt., A-Híd Zrt.) nettó 51,36 milliárd forint értékben, a vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítéséhez és ETCS 2 kiépítéséhez kapcsolódó kiegészítő munkálatokat pedig a Siemens KLBA Konzorcium (Siemens Zrt., Siemens Aktiengesellschaft) végzi nettó összege 16,62 milliárd forint értékben. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.
Forrás: http://nif.hu/2017/05/megkezdodott-a-kelenfold-szazhalombatta-vasutvonal-korszerusitese/
A Promontor TV összeállítása: